(N)RFC Conditions

Conditions for delivering “Ready for Carriage”:

  1. Before offering an outbound (export) consignment, the ground handler and Schiphol have to receive a correct and fully completed electronic airway bill (eAWB)* in accordance with IATA-TACT rules and IATA technical specifications (using the most recent version of Cargo-IMP, Cargo-XML or ONE Record or the version immediately preceding the latest). The ground handler must be able to verify the presence and completeness of the information received by Schiphol at consignment level via eLink**.
  2. The consignment must be offered with the ACN card. Before the consignment is delivered, all customs formalities for export and re-export must have been met digitally.
    The ground handler must be able to verify the presence and completeness of this at consignment level via eLink**.
  3. The consignment must be offered on pallet(s)*** in one lot to the ground handler’s warehouse floor or on the load bed at the rear of the delivering vehicle.
    Exception: ULD’s (BUP’s) that are stated as such on the airway bill (AWB or eAWB)*.
  4. Each consignment must be delivered in such a manner that the number of pieces, the weight and all labels can be checked that they are in accordance with the airway bill. The consignment must also be controllable on damage and must be in accordance with IATA Regulations.
  5. The consignment’s status must be ‘Secure’ in accordance with the applicable EU Regulations upon the day of delivery. The Aviation Security information should be indicated electronically in the eAWB* in accordance with IATA’s technical specifications or submitted via one of the alternative methods for submitting an eCSD. The ground handler must be able to verify the presence and completeness of this information at consignment level via eLink**.
  6. The consignment is digitally pre-notified via eLink** including the license plate number of the delivery vehicle and the driver’s ACN card number. The ground handler must be able to verify the presence and completeness of the Digital Pre-Notification at shipment level via eLink**.
If the offered consignment is not in compliance with the regulations above, the ground handler can choose to either refuse the consignment or to correct it in accordance with the relevant ground handler’s conditions. The ground handler and driver can indicate this in eLink** or on a cargo delivery list signed by both parties. Advance notification of the arrival of a “Not Ready for Carriage” delivery does not make the consignment concerned “Ready for Carriage”.
  • * Exception to the use of eAWB (as defined on the IATA website and in IATA Multilateral Resolution 672) is that bilaterally it may be agreed that, temporarily, the FWB is sufficient (without EAP/EAW).
  • ** eCargo Receipt/eLink or comparable (community) systems.
  • *** In accordance with legislation and regulations.

Voorwaarden voor een “Ready for Carriage” aanlevering:

  1. Vóór aanlevering van de uitgaande (export)zending hebben de afhandelaar en Schiphol een correcte en volledig ingevulde elektronische luchtvrachtbrief (eAWB) ontvangen, overeenkomstig de IATA-TACT regels en de technische specificaties van IATA (Cargo-IMP, Cargo-XML of ONE Record, de meest recente versie of één versie ervoor). De afhandelaar moet de aanwezigheid en volledigheid van de door Schiphol ontvangen data op zending-niveau kunnen controleren via eLink**.
  2. De zending moet worden aangeleverd met de ACN pas. Voordat de zending wordt aangeleverd, moet op digitale wijze voldaan zijn aan alle douaneformaliteiten voor uitvoer of wederuitvoer.
    De afhandelaar moet de aanwezigheid en volledigheid hiervan op zending-niveau kunnen controleren via eLink**
  3. De zending moet op pallet(s)*** in één keer worden aangeleverd op de loodsvloer van de afhandelaar of op de achterzijde van het aanleverende voertuig.
    Uitzondering: ULD’s (BUP’s) die als zodanig op de luchtvrachtbrief (AWB of eAWB)* zijn vermeld.
  4. Elke zending moet zo aangeleverd worden dat controleerbaar is dat het aantal colli, het gewicht en alle labels conform de luchtvrachtbrief zijn. Elke zending moet te controleren zijn op schade en in overeenstemming zijn met de IATA Regulations.
  5. De status van de zending moet veilig zijn conform de geldende EU Verordeningen op de dag van aanlevering. De Aviation Security informatie dient volgens de betreffende technische specificaties van IATA op elektronische wijze vermeld te worden in de eAWB*, of ingestuurd zijn via één van de alternatieve mogelijkheden om een eCSD in te dienen. De afhandelaar moet de aanwezigheid en volledigheid hiervan op zending-niveau kunnen controleren via eLink**.
  6. De zending wordt digitaal vooraangemeld via eLink** inclusief kenteken van het aanleverende voertuig en de chauffeur (ACN pasnummer). De afhandelaar moet de aanwezigheid en volledigheid van de Digitale Vooraanmelding op zending-niveau kunnen controleren via eLink**.
Indien de aangeleverde zending niet in overeenstemming is met bovenstaande punten, dan kan de afhandelaar ervoor kiezen om de betreffende zending te weigeren of te corrigeren conform de desbetreffende condities van de afhandelaar. De afhandelaar en chauffeur kunnen dit aangeven in eLink** of op een wederzijds getekende loslijst. Het vooraf informeren van de aankomst van een “Not Ready for Carriage” aanlevering maakt de betreffende zending niet “Ready for Carriage”.
  • * Uitzondering op het gebruik van eAWB (zoals gedefinieerd op de website van IATA en in IATA Multilateral resolutie 672) is dat er bilateraal mag worden afgesproken dat tijdelijk de FWB ook volstaat (zonder EAP/EAW).
  • ** eCargo Receipt/eLink, of vergelijkbare (community) systemen.
  • *** Overeenkomstig wet- en regelgeving.